İSG Uçuş Kurulu Ağustos Ayı Görüşülen Konular ve Alınan Kararlar
September 5, 2022
Paylaş
Değerli Üyelerimiz,
Sendika temsilcilerimizin kurul üyesi olarak yer aldığı, Türk Hava Yolları A.O. ile birlikte gerçekleştirdiğimiz İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu toplantıları; az tehlikeli sınıfta olan yer çalışanları için üç ayda bir, tehlikeli sınıfta bulunan uçucu ekipler (Kokpit/Kabin) için iki ayda bir gerçekleştirilmektedir.
Gerçekleştirdiğimiz İSG Uçuş Kurulu toplantıları kapsamında; Ağustos ayında sizlerden gelen talepler, tarafımızdan kurula iletilmiş ve tespit edilen aksaklıklar görüşülmüştür.
KABİN EKİPLERİNİN YAŞADIĞI İŞ KAZALARI İÇİN YENİ KOMİSYON KURULACAK
Ağustos ayı içerisinde yapılan toplantıda uçuş personelinin 2022 yılının ilk 6 ayında yaşadığı kazalar hakkında detaylı bilgi paylaşımında bulunulmuştur. Ayrıca kazaların yaşanmaması adına kısa ve orta vadede başlanılan / planlanan İSG faaliyetleri paylaşılmıştır.
2019ile 2022yılları kıyaslandığındaözellikle “Kişisel Kaynaklı”kazaların ciddi oranda arttığıtespit edilirken, ilgili kazaların değerlendirilmesi adına ayrıca bir toplantıyapılmasına karar verilmiştir. Kazaların artmasına paralel olarak Kabin Amiri uçuş öncesi brifinglerineİSG maddesinin tekrar eklenmesi hususunun yeniden değerlendirilmesine karar verilmiştir.
Kabinekiplerinin yaşadığıişkazalarının önüne geçilmesi için uçuş operasyon sürecine dahil tüm birimlerin katılımıyla bir komisyon kurulmasına ve ikram konsepti, kabin ekibi sayıları,üniforma ayakkabılarıseçimi gibi majör kararlarda bu komisyon kararlarının da dikkate alınmasına karar verilmiştir. Kurulan komisyonda kabin ekiplerinin yaşadığı iş kazalarının kök neden analizi çalışmaları yapılacak ve iş kazalarının önüne geçilmesi hedeflenecektir.
EKİP TERMİNALİNDE BABET KULLANIMI SERBEST OLACAK
Sendikamız çatısı altında, sektörümüzün her noktasında yer alan kadın üyelerimizin çalışma hayatında yaşadıkları sorunları çözüme kavuşturmak ve mesleki dayanışmayla birliktelik oluşturmak amacıyla Genel Merkez Kadın Komisyonu kuruldu.
Kadın Komisyonu’muzun oluşturmuş olduğu iletişim kanalları aracılığıyla sizlerden gelen talep doğrultusunda, iş sağlığı ve güvenliği açısından da önemli olduğunu değerlendirdiğimiz “Babet Kullanımı” konusu da gerçekleştirilen İSG Kurulu Toplantısı’nda görüşülmüştür.
Tarafımızdan iletilen bu talep kabul görmüş, toplantı tutanağına karar olarak yansımıştır. Bu karar sonucunda kabin ekiplerinin; ekip terminali içerisinde, uçağa geçiş ve terminale dönüşlerinde babet kullanımının “Kabin Ekibi Üniforma Kullanımı ve Temsil El Kitabı Rev.04” dokümanının yayınlanmasıyla birlikte serbest olacaktır.
SAW’DAİŞYERİHEKİM SAYISI ARTIRILACAK
Daha önce bir çok İSG Uçuş Kurulu toplantılarında gündeme gelmiş olan SAW işyeri hekim sayısının yeterli olmaması konusu tekrardan görüşülmüştür.SAW Base’de tek vardiya olarak hekim görevlendirilmesin yeterli olmaması sebebiyle iki vardiyalı sisteme geçilmesi ve hekim sayısının artırılması yönünde görüşmelerde bulunulmuştur.Eksikliğin giderilmesi için beş hekimle görüşme yapıldığı veTHY A.O. Üst Yönetim’in kararının beklenildiği tarafımıza iletilmiştir.
SAW’da yer işletme personelinin temizlik poşetini yolcudan kısa bir süreönce (5 dkönce) bıraktığı ve tüm işlerin eldiven kullanılmadan gerçekleştirildiği tespit edilmiştir. Bu durumunönüne geçilebilmesi adına inflight depo ile iletişime geçilecektir.
SAW Base Otoparkı’nda ve ekip odasında problemlerin devam ettiği ve halen bir gelişme olmadığıbilgisi paylaşıldı.
SAW Ekip Odasıiçine kadar herhangi bir kart okuma izni olmadan girişyapılabilmektedir. Güvenlik açığına neden olduğundan dolayıkonu ile ilgiliçalışma yapılmasıbeklenmektedir.
SAW Meydan'da yer alan körük merdivenlerininçok dar olmasısebebiyle uçucu personelin iniş ve çıkışlarda zorlandığından bahsedilmiştir.
İçkapıve merdivenlerin personel ID kartlarının okumamasısonucu kullanılamadığıda bildirilmiştir.İlgili birimlerle görüşüldüğüve kendilerine aktarılan bir sorun olmadığıbilgisi alındığıbelirtildi. Kurul kararıve gelen yeni bildirimlerüzerine, SAW Operasyon Müdürlüğüile kapsamlıbir görüşme yapılacağıbilgisi alınmıştır.
AIRBUS A321 NEO GALLEYLERDE SICAKLIK ÖLÇÜMÜ YAPILACAK
A321 Neo uçaklarında galleylerinçok soğuk olduğu yönünde gelen bildirimler görüşülmüş,İSGUçuş Şefliği tarafından konu ile ilgili olarak bu uçaklarda sıcaklıkölçüm cihazlarıylaölçüm yapılmasıtalep edilmiştir.
Ortam sıcaklıkölçümüyapılabilmesi adınaölçüm cihazı,İSGUçuş Şefliği tarafından Kabin Hizmetler Yöneticileri’ne teslim edilerekölçüm için gerekli koordinasyon sağlanacağı bilgisi verilmiştir.
AYT meydanından gelen bildirimlerüzerine, uzayan mesailer ve anlık gelişen operasyonel sorunların giderilmesi için bir ekip oluşturulduğu, Haziran ayıitibariyle planlamalarının yapıldığının bilgisi verildi. KHB, UİB,İSG Müdürlüğü, Ekip Planlama Başkanlığıve Sosyal veİdariİşler Başkanlığıgörevlilerinden oluşan bir ekibin, ARMAS OTEL’de 7/24 bulunduğu ve görev başında olduğu bilgisi alındı.
AYT meydanıplanlama sorunları özellikle pas dönecek uçuşekiplerinin yolcuyaöncelik tanınarak indirilmesi ve/veya bir sonraki uçuşa aktarılmasısorunlarıgörüşüldü. Konu ile ilgili UİB ve KHB Ekip Planlama Başkanlığıile toplantıve görüşmeler yapıldığıbelirtildi.
AYT meydanında otel transferi sürecinde yaşanan ekip aracıkazasıve incelemesi sorgulandı. Konu ile ilgili THY A.O. yöneticilerinin bizzat firma yetkilileri ile görüşerek ekip aracımesai planlamalarıile ilgili ikazın yapıldığıbelirtildi.
SHT-FTL VE EKİP PLANLAMAİLEİLGİLİKONULAR
Daha önce İSG Uçuş Kurulu toplantılarında gündem olarak görüşülen ve halen hayata geçirilememiş SHT-FTL’de belirtilen WOCL’nin insan fizyolojisi üzerine olan etkilerinin neler olduğu konusunda Uçuş Hekimliği’nin bir çalışma yapıp, çalışmayı bir sonraki İSG Uçuş Kurulu’nda sunması talebi hatırlatılmıştır.
Vaka bildirimiüzerine; sıtma, zika gibi işe bağlı hastalık durumlarında, kişinin aynıdestinasyona planlanmasında bir süre kısıtıkonulmasıtalep edildi. Değerlendirme sonrası, ilgili kişilerin bizzat talepleri doğrultusunda kısıtın gerçekleştirilebileceği hususunda mutabık kalındı.
Birönceki toplantıkararıdoğrultusunda ekiplerin farkındalıklarınıartırmak ve dinlenmenin FTL Tablosu ile muhakkak uyumlu olmasıhususlarınıiçeren“Uçakİçi Dinlenme Rehberi”sunumunun revize edildiği, SGHM ile yapılan görüşme sonrasıhalihazırda Rosterüzerinde Ekip Planlama tarafından yazılan ve ekiplerin uyguladığı uçak içi dinlenme süresinin (UID)maksimum olarak belirtildiğinin, minimum ve maksimum değerleri de içeren tekrar bir rehber hazırlanacağıve sunum hazırlandığında tarafımızla paylaşılarak yayımlanacağıbilgisi verildi.
Kabin ekibi eksikliği yüzündenözellikle dar gövde uçuşlar ile icra edilen seferlerin minimum ekip ile icra edilmesi durumunda, yapılan standart servisin yolcu memnuniyetini karşılayamamasına ve kabin ekiplerine aşırıyorgunluk oluşturmasına bağlıolarak alınabilecek tedbirler görüşüldü.Yetiştirilemeyen hatlarda ikram konseptinde sadeleştirmeye gidildiği ve iyileştirmeçalışmalarının devam ettiği belirtildi. Ağustos ayıplanlamalarındaözellikle 4 kişi olarak planlanan 321 uçaklarının 5 kişi olarak planlandığıbilgisi tarafımıza iletildi.
RAMAK KALA GÜVENLİĞİ İÇİN BİLDİRİMLER YAPILDI
Kokpit içi temizlik ve toz bildirimi hususuüzerine ramak kala bildirimlerinin arttığıbelirtilmişolup konu Teknik Başkanlık ile paylaşılacaktır.
Crew Restlerde kullanılan sarı-siyah bantlar, yıpranmadan dolayıyerlerindençıkabiliyor olmasıkonusu Teknik Başkanlığa iletilecektir.
Apron servis araçlarına emniyet kemeri yerleşiminin başlatıldığı, en yakın zamanda tüm araçlarda mevcut olacağının bilgisi verildi.
Kokpit içinçalışma sırasında Activenoicecancelling kulak içi kulaklık için anlaşma yapılarak indirim sağlanmasıhususunda THY A.O.Çalışan Deneyimi birimi ile irtibata geçilmesi görüşülmüştür.
Uçuş ekiplerinin harici kontrol sırasında maruz kaldığıgürültüyüengellemek adına kulaklık ve hidrolik yağsıçramalarınıengellemek içinşeffaf gözlük kullanımını, işyeri hekimlerinin değerlendirmesine karar verilmiştir.
Temizlik için bırakılan eldivenlerinçok ince olduğu bilgisi verilmiştir. Temizlik malzemelerinde yer alan ince eldivenlerin yakında değiştirileceği bilgisi verilmiştir.
Fırın eldivenlerinin kullanımındaki hijyen problemi gündeme gelmiş, her ekipüyesi için gidiş-dönüşolmaküzere ayrıayrıuzun kollu olarak yüklenmesi hususunda görüşülmüştür.
İSG EL KİTABI VE YER ULAŞIM PROSEDÜRÜ HAZIRLANIYOR
UçuşEkibiİSG El Kitabı’nın hazırlanmasıiçinçalışan ve mesai yetersizliği olduğu, işplanlamalarıdoğrultusunda en kısa sürede hazırlanacağıbilgisi alındı.
Ekip araçlarıile ilgili sorunlarınçözümüne yönelik sorgulama sonucunda Yer Ulaşım Prosedürü’nün hazırlık sürecinin sonunda olunduğu bilgisi paylaşıldı.
Ayrıca Ağustos ayında gerçekleştirilen toplantıda “Maymun Çiçeği Virüsü" hastalığının seyri hakkında bilgilendirme yapılmıştır.
İSG Uçuş Kurulu toplantılarında görüşülen konular ve alınan kararları sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz. İSG Uçuş Kurulu toplantılarında değerlendirilmek üzere taleplerinizi üye portalımızdan tarafımıza paylaşmanızı rica ederiz. (www.havais.org.tr/giris)